6.16.2008

Technique Lover's Challenge 173

Happy Monday, everyone~
You know why I'm so happy? Because I had a chance to play Techinque Lover's Challenge (TLC) again!!
I love to learn the new techniques!! And today's Challenge (TLC173) was something I never did before.

皆さん、嬉しい月曜日がやってきました~
何で嬉しいかって?何故かと言うと、又テクニックラバーズチャレンジ(TLC)に参加することが出来たからです。
新しいテクニックを学ぶのがとっても好きな私。今日のチャレンジは、今までにやっとことが無いテクニックでした。

TLC173 is ”making own shimmer/glimmer spray”. I read about the tutorial that was written by my friend, Miho (Tipo) for a while back, and I always wanted to try it one day. Finally, I'm glad I had a chace to play with it for the first time!

TLC173は、「シマー/グリマースプレーを作ってみましょう」です。少し前に、美浦(Tipo)さんが書かれたチュートリアルを読んだ事があって、いつもやってみたいと思っていましたが、やっと今回初めて試してみる機会ができました。

In SCS challenge, Beth used Perfect Pearl, water and reinker. Unfortunately, I didn't have Perfect Pearl....so I decided to use Pearl Ex, rubbing alcohol and reinker instead.

SCSのチャレンジでは、ベスさんはPerfect Pearl、水、インカーを使っています。残念ながら、私はPerfect Pearlを持っていないので、代わりにPearl Ex、消毒用エタノール、インカーを使いました。

To make the shimmer spray, I mixed
a little bit of flamingo pink Pearl Ex,
a littl bit of aztec gold Pearl Ex,
about 1 oz rubbing alcohol
and about 10 drops of Stampin' Up! cameo coral reinker
in the spray bottle.

このシマースプレーの材料:
Pearl Ex flamingo pink 少量
Pearl Ex aztec gold 少量
消毒用エタノール 約30cc
Stampin' Up! cameo coral インカー 約10滴


This is what I made:
こちらが私の作品:


It's very hard to see the shimmer on the photo, but it's very pretty in real life.
写真では、光沢が見えにくいですが、実物はとても綺麗です。

For the background, I stamped Polka-dots stamp with VarsaMark and heat embossed with clear embossing powder. Then I sprayed the shimmer mixture. After the paper was dried, I stamped the butterflies and flowers to make patterned backgroud.
For the main panel, I also sprayed the shimmer mixture and stamped the butterfly. After I made the polka-dot butterfly on the different cardstock with the same process with the background panel, I cut and adhered on the main panel.

I added some prima flowers, ribbon and Stickles to finish the card.

バックグランドは、水玉のスタンプをVarsaMarkで捺した後、クリアーエンボスパウダーでヒートエンボスしました。そして、シマースプレーで全体的にスプレーし乾かした後、蝶々や花のスタンプをぜんたいに捺しました。
メインのパネルは、同じくシマースプレーでスプレーした後、蝶々のスタンプを捺し、別のカードストックに、バックグランドと同じ方法を使って作った水玉の蝶々を切取り、メインのパネルに貼り付けました。

仕上げに、プリマの花、リボン、そしてSticklesを加えました。

I hope you can look the shimmer with this close-up:
クローズアップで光沢が見えるかな:











It's a fun challenge to play! I hope you have a time to try one or two too!
Have a great day!

楽しいチャレンジなので、皆さんも是非挑戦してみて下さい!
それでは、良い一日をお過ごしください!


Stamps:Butterfly Kisses, Polka Dot Basics (Papertrey Ink)
Paper: White cardstock (Papertrey Ink), cameo coral, pumpkin pie (Stampin' Up!)
Ink: cameo coral, pumkin pie (Stampin' Up!) VarsaMark (Tsukineko)
Accessories: flowers (Prima), Brads (Stampin' Up!), ribbon (Michael's)

2 comments:

tipo said...

このchallenge見ましたよー。
紹介していただいてありがとうございます〜!

このスプレーって写真で撮ってもなかなかキラキラしたところが写らないんですよね・・・
残念です。

ふんわりした優しい色合いでとてもステキですね!
あんまりイエロー〜オレンジ系のカードを作った事がないのですが、作ってみたくなりました!

Unknown said...

tipoさん
このチャレンジを見た後、あ~tipoさんも同じの作ったな~と感激してました。

そうなんですよね~。写真だと見づらいものってありますね。光沢があるものは難しいですね。

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...