9.10.2008

2nd Stamp Carnival in Japan

2nd Stamp Carnival was held in Tokyo about a month ago. Unfortunately I could not make it due to the distance and the cost of the airplane ticket.

While I had to stay here, I made ATCs for the event swap and 2 cards for the card contest.
Although my cards were not chosen for any awards, I had a lot of fun with making these ones. The best part is that I could participate any ways for the only stamp event in Japan!

約1カ月前に、第2回スタンプカーニバルが東京で催しされました。残念ながら、距離と飛行機代の関係で、足を運ぶ事が出来ませんでした(悲)

カーニバルには行けませんでしたが、スワップ用のATCとコンテスト用に2枚カードを作りました。
日本で唯一のスタンプが主のイベントにこういう形でも参加できたので良かったです。


My ATC for the swap

I made 2 versions for the ATC. I stamped the hydrangea image and colored with the Copic markers. And I masked the image and stamped the swirl image and the definition for the background. I sponged some ink to added the colors and outlined the hydrangea image to emhasize the image. I stamped the sentiment "bloom" and cut it with the xacto knife.

色違いで2種類のATCを作りました。アジサイのイメージをスタンプし、コピックで色付けした後、マスキングをして、スワール柄のスタンプとデフィニションのスタンプでバックグランドを作りました。あとはインクとスポンジを使って色を付けてあります。白のジェルペンで、アウトラインしアジサイのイメージを誇張させました。言葉の「bloom」は、スタンプした後、カッターナイフで切りとる作業をしています。

Here is the close





The entries for the card contest






The theme for the contest was "Summer"

The Sunflower card:
I colored the image with the Copic markers. As you can see with the close up photo, I added some glitter with Stickles on the butterfly and the flowers.
For the back panel with the flowers, I stamped the flower stamp and colored with Prismacolor pencils and gamsol. After all the coloring were done, I stamped the canvas stamps on the panel.
The stamps are from Lockhart Stamp Company and Papertrey Ink

The Beach card:
I colored the center image with the Copic markers. The card was made the same process with this card I made before. When I made this card, I was really into making beach scenes! I thought it was a nice summer card.
The stamps are from Stampin' Up!

コンテストのテーマは、「夏のカード」でした。


ひまわりカード:
メインのイメージは、コピックマーカーで色を付けました。クロースアップの写真でわかると思いますが、、蝶々とお花にSticklesでラメをつけてあります。
後ろの花のパネルは、花のスタンプを捺した後、プリズマカラーペンシルと、モルツベンで色を付けました。全体に色を付けた後、キャンバス地のスタンプを捺しました。
スタンプは、Lockhart Stamp CompanyとPapertrey Inkです。

ビーチカード:
メインのイメージは、コピックマーカーで色付けしました。このカードの作り方は、以前作ったこのカードと同じ方法で作成しました。ピーチの風景を作るのにちょっと嵌った時期があって、このカードもその時期に作ったカードです。夏らしいカードだと思い、コンテストにも送る事にしました。
スタンプは、Stampin' Up! です。



You can look all of the award winners here (the site is in Japanese only) Many stampers in Japan make the stamps with curving erasers. Some of them are unbelievably talented and make you wonder how they do that!

各賞の受賞者の作品は、こちらで見ることが出来ます。
海外と違う所は、日本はスタンパーさんが、消しゴムスタンプを独自で作っている所。消しゴムスタンプアートの素晴らしさに圧巻されっぱなしです。私もいつか、素敵な消しゴムスタンプを作れるようになりたいです。

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...