12.16.2008

Christmas Ornaments

SCS Technique Lover's challenge 199 is such a fun challenge! The technique is called "Tag Punch Starburst" and you can make this beautiful starburst shape with 2 tag punches. I used the tag punches from Stampin' Up! but I think EK Success sells the same thing. (SU! punches are munufactured by EK Success anyway)

SCSのテクニックラバーチャレンジ199は、とっても楽しいチャレンジです!このテクニックは、「タグパンチスターバースト」というもので、2つのタグパンチを使って、この綺麗なスターパーストの形を作ることが出来ます。私は、Stampin' Up!のタグパンチを使いましたが、EKSuccessから同じ様なタグパンチが出ていると思います。(SU!のパンチも、製造社はEKSuccessだしね)

This is what I made:
これは、私が作ったものです:


Before I tried the challenge, I saw the beautiful ornament, made by Janette (blessingX3). I basiclly cased hers and made the photo ornaments for my kids and Kimberly's friend.
You know what left after making the 3 ornaments??? 20 something bravo burugundy small tags!! I didn't want to waist the tags or keep them so I used another project :)

このチャレンジをする前に、Janette(blessingX3)さんが作った素敵なオーナメントを見つけ、基本的には、彼女のオーナメントを真似て、写真つきのオーナメントを子供達とキミーの友達に作りました。
3つのオーナメントを作った後、何が残ったと思いますか???20個以上の赤ワイン色の小さなタグが残ってしまいました!!捨てるのも勿体無いし、取って置くのも嫌だったので、またもう1つのプロジェクトをする事に。。。





I made 22 ornaments like this for Trey's classmates. This origami folding is called "Shuriken"(the weapons Ninja use). Japanese kids make and play with them for fun. I thought it could be a great ornament.

I found the tutorial in English from www.orgami.com Enjoy!

Not only I used up the tags but also I eliminated the designer papers I was hoarding for a long time :) It was a very productive day!

結果、このようなオーナメントを、トレイのクラスメート様に22個作りました。手裏剣が、オーナメントになっちゃいましたよ~。でも、こちらの子供達は忍者系が大好きなので、多分喜んでもらえるでしょう。その前に、これが手裏剣だって知らないだろうな~?
嬉しい事に、タグを使い切っただけでなく、ずっと使わずにしまって置いたパターンペーパーも見事になくなりました:)沢山の物を作り終えた日になりました!

1 comment:

takako said...

手裏剣がオーナメントに!いいですね!
手裏剣は幼稚園の子の間でも、大人気です。娘達もお友達とかにもらってきたりします。男の子からですけどね。さすがに女の子同士では交換しません(笑)
オーナメントも素敵。まきさんのお子さん達、CJをやってる間になんだか勝手に親しみを持っていたので、すごく懐かしい感じがしました。そんなに時間たってないのに・・・なんだか寂しくなって来てしまいました。
また何か出来たらうれしいです~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...